Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Garancia

Garancia

Tisztelt Vásárlónk!

Köszönjük, hogy termékünket választotta. Bízunk benne, hogy a megvásárolt készülék folyamatosan az Ön megelégedésére fog működni. Mindazonáltal a következőkre hívjuk fel szíves figyelmét!

Kérjük, hogy a készülék használatba vétele előtt feltétlenül olvassa el a kezelési útmutatót!

JÓTÁLLÁS

Kötelező jótállás:

Az Eladót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

·      szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

·      rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

·      elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

·      elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

·      ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

 

Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

Önkéntes jótállás:

Eladó az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Eladó az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. 

Tájékoztató a jótállási jogokról

A fogyasztói (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) a fogasztói szerződés hibás teljesítése miatt jótállás alapján a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) vonatkozó 6:171§-6:173§-aiban meghatározott jogok illetik meg. Minden olyan termékünk. amelynek vételára bruttó 10 000.- Ft-ot meghaladja tartós fogyasztási cikknek minősül és mint ilyen, jogszabály értelmében kötelező jótállás hatálya alá tartozik a fogyasztót pedig a fogasztói szerződés hibás teljesírése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendeletben (Kormányrendelet) meghatározott jogok is megilletik. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a terméket értékesítő vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik (pl.: gáztűzhely esetén). Az üzembe helyezés napját a terméket értékesítő vállalkozás (megbízott) a jótállási jegyen igazolja.

A jótállás azt jelenti, hogy a jogszabály alapján jótállásra kötelezett, vagy a jótállást önként vállaló személy (vállalkozás) garantálja, hogy a Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés keretében értékesített fogyasztási cikk egy bizonyos időtartamon (a jótállási időn) belül kifogástalanul fog működni és a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. hogy a meghibásodás oka rendeltetésellenes használat, vagy külső behatás következménye). A Kormányrendelet értelmében a tartós fogyasztási cikkek esetén a jótállási kötelezettség teljesítése a terméket értékesítő vállalkozást terheli. Amennyiben a gyártó, vagy a Kormányrendelet értelmében gyártónak minősülő vállalkozás a tartós fogyasztási cikkre Kormányrendeletben foglaltaknál kedvezőbb, önként vállalt jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a terméket értékesítő vállalkozást megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra. 

Ön a jótállási igényét a jótállás időtartama alatt a jótállási jeggyel érvényesítheti! A kormányrendelet értelmében a tartós fogyasztási cikkek esetén a kötelező jótállás időtartama 1 év. A jótállási igény a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 1 évig a terméket értékesítő vállalkozásnál, illetve a jótállási jegyen feltüntetett hivatalos szervíznél közvetlenül is, míg azon termékeink esetén, melyekre 24 hónapos jótállási időt vállaltunk a 13. hónaptól a 24. hónapig kizárólag a hivatalos szervíznél érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történőátadásának elmaradása azonban nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. (Mindazonáltal az igény érvényesíthetőségéhez a fogyasztónak hitelt érdemlően igazolnia kell a termék megvásárlását és azt is, hogy a jótállás vásárlástól számítandó határideje még nem telt el.) A fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Mindezek érdekében kérjük tisztelt Vásárlóinkat, hogy őrizzék meg a fizetési bizonylatot is.

Elveszett jótállási jeggyel csak az eladás napjának hitelt érdemlő igazolása (pl.: dátummal és bélyegzővel ellátott és a készülék adatait tartalmazó eredeti számla vagy blokk alapján pótolunk.

A fogyasztási cikk jótállási idő belüli meghibásodása esetén:

A fogyasztó – választása szerint – (i) kijavítást vagy kicserélést igényelhet. Kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a fogyasztó által érvényesíteni kívánt másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet, vagy (ii) ha a kötelezett a kijavítást, illetve kicserélést nem vállalta, vagy kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kimerítően nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt akkor a fogyasztó megfelelő árengesztelést igényelhet, vagy a hibát kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt az elállásnak nincs helye.

 

·  A kijavítást, vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

·  A csere bonyolítása a kereskedelmi egységben történik, melyről csereigazolás kerül kiállításra.

·  Kijavítás esetén a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

·  Tartós fogyasztási cikknek minősülő termék esetén, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a kötelezett nem hivatkozhat a Ptk. 6:159§ (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

·  A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a jótállási kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a jótállás kötelezettjének magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

·  A fogyasztó a hiba felfedezését követően késedelem nélkül, legkésőbb a felfedezéstől számított 2 hónapon belül köteles a hibát közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (fogyasztó) felelős. A bejelentés kapcsán kérjük vegye figyelembe, hogy a jótállási igény kizárólag a jótállási határidőben érvényesíthető! Ugyanakkor, ha a jótállásra kötelezett jótállási kötelezettségének megfelelő határidőben nem tesz eleget, a jótállási igény a fogyasztó erre irányuló felhívásában tűzött megfelelő határidő elteltétől számított 3 hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő mulasztása jogvesztéssel jár.

·  A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatosan felmerülő költségek a jótállás kötelezettjét terhelik.

·  Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek a kicseréléssel vagy kijavítással érintett részére, valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Nem tartozik a jótállás alá a hiba és a jótállásra kötelezett mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadást követően keletkezett, így például ha

·  a hiba rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen tárolás, leesés, rongálás, elemi kér, természeti csapás, vagy fogyasztó hibájából bekövetkezett törés, durva vagy gondatlan kezelés következménye

·  a hibát a készülékhez mellékelt kezelési útmutató figyelmen kívül hagyása okozta

·  a hibát illetéktelen átalakítás, beavatkozás, nemhivatalos szervíz által végzett szakszerűtlen javítás vagy beállítás okozta

·  nem vízálló óráknál a hiba oka vizesedés

·  csat vagy szíj törése, illetve a csat vagy szíj vagy tok elszíneződése a fogyasztó által gondatlan kezelésnek, vagy a kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyásának következménye, vagy az átadást követően a fogyasztó általi nem körültekintő használat következtében a csat vagy a szíj vagy a tok felületén külső sérülések (karcolások) keletkeznek

·  a hibás a normál, természetes elhasználódásra vezethető vissza.

A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait, így különösen a Polgári Törvénykönyv szerint kellékszavatossági, illetve termékszavatossági, valamint kártérítési jogait nem érinti.

Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott fogyasztói jogvita bíróságon kívüli rendezése érdekében Ön a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

GARANCIA

Amennyiben az óra szokásos alkalmazása alatt meghibásodna, költségmentesen javítjuk ki egyéves időtartamig, a vásárlás keltétől számítva.  Ha az óra a jótállás időszakán belül igényelne szervizt kérje a javítást vagy a beállítást abban az üzletben, ahol az órát vásárolta, vagy a kijelölt szervizben.

A vevőt a 151/2003 (IX.22.) kormányrendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben, valamint a Ptk1959. évi IV. törvény 306-310 §, illetve a Ptk 248 §-aiban foglaltak illetik meg, a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti, és nem korlátozza.

A vevő e garancia keretében javítási vagy beállítási költségek tekintetében semmiféle igényt nem jelenthet be, ha:

1. A hibát nem rendeltetésszerű, durva vagy gondtalan kezelés váltotta ki.

2. A hibát nem erre kijelölt képviselet vagy annak kiskereskedelmi üzletei révén eszközölt, nem rendeltetésszerű javítás vagy beállítás okozta.

3. A kereskedő neve, címe, az óra típusa és az eladás dátuma nem szerepel a garancia jegyen.

A garancia nem vonatkozik:

- nem vízálló óráknál a vizesedésből adódó meghibásodásra

- mindennapi használatból adódó karcolásokra, kopásra

A garanciajegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következménnyel, és a garancia megszüntetésével jár.

Az óra gondozása

Az elem élettartamát a gyári behelyezéstől kell számítani. Az elem kimerülésének első jelére cseréltesse ki az elemet az órásnál, ahol vásárolta az órát, vagy a kijelölt szakszervizben. Ez az óra precíziós alkatrészeket tartalmaz. Soha ne próbálja meg kinyitni az óraházat vagy levenni a hátlapot. A víz és a por behatolása ellen egy vízzáró gumitömítés szolgál. Mivel hosszabb használat után a gumi elöregedik, a tömítést szabályos időközönként (2-3 évente) ki kell cserélni. Vízálló óráknál a vízzáróság csakis abban az esetben garantált, ha az előírt időszaki átvizsgálást a szakszerviz elvégzi.

Ajánlott az átvizsgálást tavasszal, a strandszezon kezdete előtt elvégeztetnie.

Ha a órában víz vagy párakicsapódás jelenne meg, azonnal adja be ellenőrzésre a kijelölt szakszervizben, mert a víz elkorrodálhatja az óraházon belüli alkatrészeket. Kerülje, hogy szélsőséges hőmérsékletnek tegye ki az órát, napon felmelegedett órával ne menjen vízbe.

Ne vigye az órát szaunába.

Kerülje, hogy az órát testápoló krém, dezodor, vagy kozmetikai szerek érjék.

Ámbár az óra úgy van tervezve, hogy sikeresen ellenálljon a normál használat közben jelentkező rázásnak, ennek ellenére nem ajánlatos, hogy durva bánásmódnak, kézi ütésnek tegye ki, vagy hogy kemény felületre ejtse.

Kerülje a szíj túlságos meghúzását, csak annyira húzza meg, hogy az ujját be tudja dugni a szíj alá. Az óra tisztításához puha ruhát használjon, szárazon, vagy szappanos lében enyhén megnedvesítve. Soha ne használjon illékony vegyszereket (pl.: benzint, hígítót, krémeket, spray-s tisztítószereket, stb…).

Jótállási tudnivalók

1.            A jótállás igényét a jeggyel érvényesítheti, ezért gondosan őrizze meg!

2.            Kérjük ellenőrizze a vásárlás napjának feltüntetését és a jótállási jegy szakszerű kitöltését!

3.            Jótállási, javítási munkát kizárólag csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a javítószervizek.

4.            A jótállási jegyen történt bármilyen javítás. törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

5.            Szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített jótállási igények teljesítése a kereskedőt terheli.

6.            A jótállási határidő a vevő részére történő átadás napjával kezdődik.

7.            Az óra kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a vásárló nem tudta az órát rendeltetésszerűen használni.

8.            A vevőnek a jótálláson alapuló igényének érvényesítésével minden esetben a kereskedőhöz vagy a jótállás keretébe tartozó szakszervizhez kell fordulnia. Ellenkező esetben a jótállási kötelezettség megszűnik. A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni (kárenyhítési kötelezettség).

9.            A javítást a megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül végezzük. Törekszünk arra, hogy 15 napon belül elvégezzük a javítást.

10.          A jótállásra kötelezett a vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek a másolatát a vásárlónak köteles átadni. Ha a kifogás rendeltetésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indoklását is a jegyzőkönyvben kell megadni. Ha a kötelezett a vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.

11.          Ha a hiba jellege, illetve hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges a vásárló a kijelölt minőségvizsgáló szervezetektől szakvéleményt kérhet. A szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében a kötelezett fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni. További vita esetén a vásárló a helyi Békéltető Testülethez, valamint az illetékes Városi Bírósághoz fordulhat.

12.          A jótállási kötelezettség nem áll fenn, ha a forgalmazó vagy a kijelölt szakszerviz bizonyítja, hogy a hiba nem rendeltetésszerű, a használati útmutatóban előírttól eltérő, durva használata, átalakítása, szakszerűtlen kezelés, helytelen tároláselemi kár, vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be

13.          Kérjük a használati útmutatóban leírtakat saját érdekében tartsa be, mert eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén az óráért jótállást nem vállalunk.